Chcete firemní tričko nebo plátěnku? Nechte si udělat merch od A po Z včetně správy e-shopu

Potkali se v Impact Hubu a díky tomu, že uměli naslouchat potřebám dalších členů, vymysleli byznys, který na trhu zcela scházel. Vznikl projekt Řekni to Merchem, který umí menším i větším projektům a podnikům vytrhnout trn z paty.

Danča má ráda kreativitu a baví ji pomáhat lidem. Ondra je projekťák tělem i duší, který miluje čísla a řešení problémů. Společně jim to klape. Já pořád něco vymýšlím a “melu” a Danča zase umí ty další věci, směje se Ondra, spoluzakladatel projektu.

O čem Řekni to Merchem je?

Ondra: Celý projekt je postavený na myšlence pomáhat projektům s jejich merchem. Obstaráme správu celého e-shopu, pomůžeme s grafickým návrhem, zadáním do výroby, komunikací se zákazníky a odesíláním či reklamací zásilek. Momentálně obstaráváme merche například projektům Ždibřich, Vokál Studio, Fakescape, Co jím, to nosím nebo CrohCo.

Co je pro firmy největší  přínos?

Ondra: Činnosti, které obstaráváme, jsou většinou tak časově nákladné, že se lidé rozhodnout prodej merche odložit na druhou kolej nebo myšlenku opustit úplně. My jim v zásadě poskytneme ty chybějící ruce. Mohou mít merch, aniž by se museli o cokoli starat. 

Kolik to tu firmu potom stojí? 

Danča: Myslím, že zajímavější je otázka kolik může malé nebo i velké firmě merch vydělat. A to je na nich. Oni si sami zvolí marži, kterou by z každého kusu chtěli mít a my jim tu částku podle prodeje posíláme každý měsíc.

Jak vás to vůbec napadlo?

Danča: Šlo to tak nějak postupně podle toho, co jsme slyšeli od lidí v komunitě. Zjistili jsme, že více firem má stejný problém – nedostatek kapacity na merch. S nápadem ujmout se toho komplexněji přišel Ondra. Dávalo nám smysl spojit dohromady to, v čem je každý z nás dobrý, a tak jsme začali formovat celou myšlenku, vizuální identitu a naše role. 

Jak nápad vznikal? 

Ondra: Já měl na začátku představu, že to bude jednoduché – pár dodavatelů, malinký e-shop, pár hodin práce, desítky zakázek. Ale pak jsme začali plánovat, tvořit a postupně jsme zjišťovali, co všechno vlastně potřebujeme. Vymýšleli jsme název, logo a přemýšleli, jak lidem službu popíšeme. Pak nám došlo, že potřebujeme web, protože fanpage na sociálních sítích nebude stačit. Ten nám po dokončení ve 3 ráno spadl a museli jsme začít od začátku. Naše vize je stát se udržitelným projektem, který si na sebe vydělá, dělá eko věci s dopadem a přináší radost jak nakupujícím, tak firmám, pro které merch tvoříme.

Jakou roli v tom celém hrál  Impact Hub? 

Danča: Řekni To Merchem by bez Impact Hubu nebylo. Kdybychom s Ondrou nepracovali ve stejném týmu, tak se asi vůbec neznáme. Navíc Řekni To Merchem vychází z podnětů od členů. Členové nám pak pomohli i ve vývoji, jelikož se pod jednou střechou potkávají lidi z různých oborů. Konzultovali jsme s nimi grafiku, texty, komunikaci a v neposlední řadě i marketing (děkujeme Elišce!).

Co byste doporučili těm, kteří by taky chtěli rozjet svůj projekt?

Danča: Jestli máte nějaký nápad, mluvte o něm. Zjistíte tak, jestli je dobrý a potřebný. Pokud bude dávat smysl i vašemu okolí, tak se do toho pusťte a hlavně se nebojte vypustit prototyp, který je ve vašich očích nedokonalý. Na ladění k dokonalosti je času dost. V průběhu času budete tříbit myšlenky a možná i měnit názor.

Na webu www.reknitomerchem.cz si můžete jak veškerý dostupný merch koupit, tak poptat vytvoření svého vlastního.

Chcete se s Dančou a Ondrou spojit?
Daniela Šindelková – [email protected] nebo na Facebooku a LinkedInu
Ondra – [email protected] nebo na Facebooku a LinkedInu

Zpět na všechny příběhy